Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Tolarian Academy

Serie: Urzas Saga (USG)

Rarity: Rare Urzas Saga Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Urzas Saga
 -
49,95    
Tolarian Academy | Urzas Saga

Prijs:

€ 49,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
24-4-2012 23:41:00

Vergeet niet dat kaarten worden gebanned met een reden. Een kaart als Tolarian Academy is gebanned in Legacy en EDH en restricted in Vintage. Dit omdat er zat mensen zullen zijn die er misbruik van zouden kunnen maken, als dit niet het geval zou zijn. Maar als jij in je casual-deck (welk formaat dan ook) een banned/restricted kaart stopt, en deze niet heel erg misbruikt, en het ook leuk houdt voor de andere spelers, zou je waarschijnlijk niemand horen klagen. Zeker niet in je EDH speelgroep.

24-4-2012 23:33:00

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar ik heb me een tijd in een EDH-meta bevonden waar generals als Rofellos, Azami en Rafiq gewoon gangbaar waren En ik kan eerlijk zeggen dat games met dat soort decks doorgaans (in mijn optiek) veel interessanter zijn dan van die anderhalf uur durende partijen waarbij elke partij dertig permanents op tafel heeft liggen.

Ik snap best dat EDH niet bedoeld is als competitief formaat (hoewel je kunt discussiëren dat het doel van MTG sowieso doorgaans 'winnen' is) en ik vind het zelf ook doodsaai om met Arcum een deck met een veel meer casual insteek de grond in te boren, maar waarom zou je geen meerdere EDH-decks kunnen hebben?

Deze discussie is begonnen omdat ik postte dat ik het zo zonde vond dat mijn Arcum Dagsson zoveel slechter is geworden na anderhalf tot twee jaar geen MTG gespeeld te hebben en daar blijf ik bij, maar voor wie het interesseert ben ik inmiddels op zoek naar een leuke general voor een nieuw EDH-deck Iemand suggesties?

24-4-2012 22:21:00

Ok, over dat wederzijdse respect dat ontbreekt heb je denk ik wel een punt. Ik vind ook dat iedereen mag spelen wat hij speelt (mits bannings enzo niet worden overtreden). Maar soms heb ik gewoon geen zin meer in EDH als iemand een Eternal Dominion (daar dan wel +punten voor) resolved, en dan tussen neus en lippen door iedereen voor gek verklaart dat niemand een O-steen heeft. Niet eens zich afvragend of wij die überhaupt ergens in onze verzameling hebben, en of wij die dan gewoon eens een keer NIET in ons deck willen duwen, omdat hij goed is. (Ja ik snap dat mass removal handig is in elk deck, maar soms denk ik gewoon, nee. Mono heeft geen echte mass removal op Hurricaneachtige dingen na, ga ik ook geen O-steen daarvoor aanruilen). Daar mis ik dan het respect voor mnesen die denken als ik.

Maar mijn inner-Johnny kan gewoon niet tegen de huidige veranderingen in EDH-speelstijlen. Ik maak mijn EDH's ook meestal rondom een commander, want ik vind dat nou eenmaal de bedoeling. De ongeschreven regel. In mijn Shaman EDH zitten ook veel Shamans, misschien doen ze niet veel, maar op dit moment ben k superblij als ik er weer eens 4 heb liggen naast mijn general, waardoor ik 30 mana heb. In mijn Jor kadeen zit misschien wat baggerequipment zoals eerdergenoemde Sword of the Paruns, maar ik vind het wel supertof als ik hem heb liggen en iemand verras met de untap-ability van dat zwaardje. Of dat ik mijn Akroma, Angel of Fury vol heb kunnen hangen met van alles en nog wat, zoals een Kusari-Gama.

Ik ben een Johnny, ik speel niet om te winnen, ik speel voor de interacties, en winnen is ->VOOR MIJ<- leuk als je dat op een creatieve manier doet. En niet elke beurt tutort met een recurring Eternal Witness combinatie. En dan zal het waarschijnlijk aan mijn speelgroep liggen dan dat ik soms denk aan een nieuw speltype, meer budget, en meer Johnny-gericht.

Ik probeer met deze rant, net als Erwin, niemand te beledigen, of te ontmoedigen EDH te spelen, maar gewoon mijn visie op het spel te verduidelijken. Eventueel kunnen mensen mij natuurlijk altijd messagen als ze het hier gloeiend mee eens zijn (of oneens) en kunnen we misschien een EDH-groep oprcihten met meer 'Johnnies'.

Premium lid Rik S (73) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-4-2012 21:37:00

Ben het helemaal met Shazu eens,

Ik heb in Amsterdam (met die Magic Conference) tegen wat 'professionele' EDH's gespeeld... Ik was binnen een beurt of 10 klaar. Nee, geef mij dan maar wat minder professionele decks, waar je een potje van een half uur of langer mee kan spelen.

Helaas begint mijn EDH toch ook wel wat 'professioneler' en duurder te worden.. Er is een Kira, en binnenkort een Gilded Drake op komst...

Maar enfin; het bannen van deze kaart is jammer, maar wel terecht. Zou je deze niet bannen dan krijg je alleen maar (mono-)blauwe decks vol met artifacts zoals Sol Ring, Mox Opal, enzoveurts. Nah thanks.

24-4-2012 21:37:00

Vaak ligt het probleem niet bij het deck maar bij de speler. Sommige mensen zijn nou eenmaal heel erg goed in het bouwen van decks, zien bepaalde interacties, snappen wat belangrijk is in een highlander formaat met 40 levens. Dit zijn dan ook spelers die niet snel met een 'slecht' deck zullen spelen. Slechte decks vervelen die spelers namelijk, omdat ze bij alle slechte interacties gaan afvragen waarom ze niet bepaalde andere goede interacties spelen.
Andere spelers snappen dat allemaal niet, en maken, al doen ze nog zo hun best, gewoon geen sterke decks(tenzij ze gaan netdecken, iets dat je met EDH echt niet moet doen vind ik. Ik vind het deckbuilden juist het aller leukste van het hele formaat!)
Vervolgens gaan die spelers de schuld geven aan bepaalde goede/dure kaarten/combo's in plaats van hun eigen gebrek aan inzicht.

Ik vind je statement dat spelers blindelings de 5 zwaarden in hun deck gooien echt om te lachen bijvoorbeeld. Die kaarten zijn namelijk zwaar overrated en enkel goed in bepaalde decks. Maar heel veel spelers die het formaat niet snappen proppen ze inderdaad overal in.(Met name witte decks met Stonehewer Giant en Stoneforge Mystic willen ze bijvoorbeeld wel spelen) Ik speel ze bijvoorbeeld in geen enkel deck meer omdat ze gewoon niets doen.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil hier niemand mee beledigen! Als iemand het leuk vind om met decks te spelen die eigenlijk in mijn ogen niets doen dan heb ik daar alle respect voor. Maar zoek dan je eigen groepje spelers die het allemaal leuk vind om zo te spelen, en ga niet overal woorden van haat verspreiden over de wat meer competitieve decks.
Helaas is dat respect namelijk bijna nooit wederzijds.

24-4-2012 21:15:00

Wat vind jij slecht?

Ik vind EDH niet de plek voor Tolarian Academy, en dat soort kaarten. Ik ben ook geen fan van een legal Sol Ring, maar omdat iedereen die tegenwoordig heeft door de commander decks heb ik er ook een in mijn Jor-Kadeen zitten, puur omdat anders mijn deck geen schijn van kans maakt tegen mensen die er wel een hebben, want zo'n kaart is het.

Ik vond EDH juist zo leuk toen het een formaat was maar allerlei reject-rares nog een waarde hebben, en niet dat men een deck maakt met allerlei staples door de sets heen. Ik zie mensen met lijsten met standaard de 5 swords erin, 'omdat ze goed zijn'.

Pak dan juit een kaart als Sword of the Paruns, omdat dat eens wat anders is.

Turrlijk is dit een mening, en ik moet toegeven dat ik zojuist ook een lame-ass mono EDH in elkaar heb gezet. Veels te makkelijk infinite turns etc. maar die ga ik dan ook alleen erbij pakken als mensen met 'professionele EDH decks' aan komen zetten.

Als jij liever met Tolarian Academy-achtige kaarten speelt, dan moet je dat vooral doen, want je moet doen wat jij leuk vindt. Maar ik ben een speler die dan niet snel met je speelt.

En wat ik al helemaal niet wil is met een 'slecht' casual deck tegen een toplijst spelen. (om met eenzelfde soort zin als jij af te sluiten)

(Misschien moet ik heier maar eens topic over maken, gewoon omdat dit me al langer dwars zit.)

24-4-2012 20:55:00

Vandaar ook 'het grootste deel'
Het is best leuk om met goede EDH-decks tegen goede EDH-decks te spelen, in mijn optiek leuker dan met casual/slechte tegen andere casual/slechte

24-4-2012 20:48:00

Tolarian Academy is nauwelijks 'random zooi' te noemen.

24-4-2012 20:44:00

Nee hoor, de mensen die ik ken hebben meerdere EDH-decks waarvan het grootste deel gewoon een toffe general is met random zooi erbij gegooid

24-4-2012 20:39:00

Ja want EDH draait om infinte mana-combo's en broken kaarten spelen.

Zie mijn rant bij Kaalia, EDH is verworden tot een non-casual formaat, waar alles broken moet, en niks 'leuk' meer mag.

24-4-2012 18:03:00

Nee echt
Je kunt gewoon niet ontkennen dat je deck er slapper van wordt aangezien je ook een paar redelijk broken interacties verliest zoals mycosynth lattice, minamo, mind over matter, de untapkaarten etc dus dan heb je het al gauw over een kaart of 10 die slapper wordt

24-4-2012 17:45:00

Als je EDH-deck zo afhankelijk is van één kaart om daardoor aanzienlijk beter te presteren dan is dat echt je eigen schuld. Er zijn genoeg mana-producers beschikbaar, je deck kan dus prima blijven werken. Een beetje competieve/serieuze Arcum Dagsson-EDH decks hebben sowieso al een redelijk sterk thema met toegang tot flink wat broken kaarten.

24-4-2012 16:16:00

Na anderhalf jaar niet meer spelen er achter komen dat je Arcum Dagsson EDH nog maar half zo goed is omdat dit ding niet meer mag Zuur

24-4-2012 15:27:00

Het is ook makkelijker om meer artifacts te krijgen dan creatures.
en Blauw kan bijna net zo makkelijk dit landje opzoeken als groen dat kan.

24-4-2012 12:42:00

Omdat je heel snel heel veel mana kan maken in Combo en dat willen ze liever niet. In Combo zijn artifacts nuttiger dan beestjes.

Oracle

Legendary Land 

T: Add U for each artifact you control.

Tournooi-info

Restricted in: Vintage
Banned in: Legacy, Commander

Decktips